31. oktober 2009

Oktobers beste bilde




Ikke det beste bildet i oktober. Muligens det femte beste? Rundt der?

Oktober har vært lang. Så lang at jeg føler det som om jeg har tatt bilder i et helt år. Det var dessuten veldig vanskelig å kåre mitt eget beste bilde for måneden, for jeg synes jeg har mange. De fleste av perlene (i mine egne øyne, i alle fall, og dette er jo en konkurranse av og for kun én person - meg) har jeg allerede publisert, også den som jeg synes er aller, aller best. Du finner det i dette innlegget, det aller første bildet. Jeg har besøkt Budapest og fikk mange fine bilder der. Jeg har brukt makro-objektivet på moloen, mange fine bilder. Aurora kom på besøk, mange fine bilder. Og så tok jeg kameraet med meg for å fotografere fyrlykta. Fine bilder. Jeg har vært heldig.

Bildet over er fra flyplassen i det vi forlot Budapest tidlig en morgen midt i oktober. En fin dis lå over betongen, og flyene virket som mekaniske dinosaurer som hadde gått seg bort i tåka. Jeg oppdaget dette bildet egentlig først nå. Det er det beste av de jeg ikke har brukt her i Notater fra utposten. Jeg liker dybden i bildet, og at konstruksjonen i forgrunnen ligner på et stort dyr. Vi tok buss ut til flyet vårt, og denne scenen fotograferte jeg gjennom vinduet.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Sist oppdaterte av favorittene

Follow this blog with bloglovin

Follow Notater fra utposten Follow Notater fra utposten

Følgere

Blogglisten Bloggurat

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP