8. oktober 2009

Ødelagte sykler (Gjendiktning)



Ødelagte sykler, slengt i mot trær
med rusta pedaler, i all slags vær
Noen må si meg om det finnes et ly
for alle sånne ting som kun er til bry

Juli er et minne som frister oss i kveld
men nå er det på tide for oss å si farvel
Sommeren er borte og kjærligheten er
Som ødelagte sykler, slengt i mot trær

Ødelagte sykler, ikke si det til en sjel
Når tiden er inne må vi slå dem i hjel
Som skjeletter i fjæra, det kan være det samme
Hjul går ikke rundt når de er rusta til ei ramme

Neste årstid kommer brått, ligger alltid på sprang
Det er et faktum som jeg glemmer hver eneste gang
Alle de greiene som du for lenge siden ga meg
Ødelagte sykler, som jeg aldri gir fra meg

(Gjendiktet fra Broken Bicycles av Tom Waits)

By the way: Nå har jeg registrert meg på Bloggurat. Jeg har plassert min blogg i Mefjordværnorske bloggkart!








Posted by Picasa

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Sist oppdaterte av favorittene

Follow this blog with bloglovin

Follow Notater fra utposten Follow Notater fra utposten

Følgere

Blogglisten Bloggurat

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP