24. oktober 2009

Meteorittnedslag i Mefjordvær (nesten)



Det ble nordlys igjen i kveld. Ikke like bra som i går, men ikke så verst heller. Jeg fikk noen praktbilder i går, så i kveld kunne jeg eksperimentere litt. Stjerneskuddene haglet i kveld. De var jeg ute etter i går, men fikk ingen. I kveld så jeg fem-seks av dem, og to-tre var ordentlig store. Det er nok restene av orionidene, en årlig meteorittsverm, jeg har sett. Det virket nesten som om de strøk rett over hodet på meg, og jeg kikket uvilkårlig etter for å se om de traff noe når de landet. Noe de selvfølgelig ikke gjorde. Brant opp i atmosfæren, alle som en. Men hadde vi fått et meteorittnedslag i Mefjordvær så hadde jeg altså vært der med kameraet. Det ville vært et scoop.

Men altså ikke i kveld.
Posted by Picasa

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Sist oppdaterte av favorittene

Follow this blog with bloglovin

Follow Notater fra utposten Follow Notater fra utposten

Følgere

Blogglisten Bloggurat

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP